Lately. Aku byk gak laa tgk Korean Drama.
Sebab konon-konon taktawu nak buat ape time cuti ni kan.
ade laa few dramas yg aku dah tgk.
Dream High , Heartstrings , Sassy Girl , Pasta , Boys Over Flowers .
and skrg tgh nak habeskan Coffee Prince :)
Actually, ade la jugak aku tgk Episod 1 cite Full House and Spy Myeong-Wol.
Tp first episode dye tak menarik hati aku pulak.
=='
and almost semua ni aku tgk kat www.maaduu.com.
and since aku tgk cite2 ni.
I've learn few Korean words laa kan. Sebab almost all drama yg aku tgk, mesti ade words2 ni.
bolela dikatakan yg ni laa kot antara benda berfaedah yg aku buat.
Belajar bahasa asing :PP
Here are some words I've learnt. But I'm not sure about the spelling =='
and skrg tgh nak habeskan Coffee Prince :)
Actually, ade la jugak aku tgk Episod 1 cite Full House and Spy Myeong-Wol.
Tp first episode dye tak menarik hati aku pulak.
=='
and almost semua ni aku tgk kat www.maaduu.com.
and since aku tgk cite2 ni.
I've learn few Korean words laa kan. Sebab almost all drama yg aku tgk, mesti ade words2 ni.
bolela dikatakan yg ni laa kot antara benda berfaedah yg aku buat.
Belajar bahasa asing :PP
Here are some words I've learnt. But I'm not sure about the spelling =='
Komawo/Kamsahamnida : Thank you
Ottoke : What to do ?
Ahjussi : Mister , pakcik .
Ahjumma : makcik
Noona : Sister ( for guys )
Unni : Sister ( for girls )
Oppa : for elder brother, bf (for girls)
Hyung : for big bro ( for guys )
Biyane : I'm sorry
Cuahe : I like you
Saranghae : I love you
Arasso : I understand
Changkamanyo : Wait a sec, Hold on a minute
Ssangnim : Mr. President
Shiro : I don't want to
Michoso : Are you crazy ?
Chinggu : Friend
Chikap : Purse/Wallet
Sunbae : Senior
and byk lg tp tak igt laa skrg -__-
Hehehe. As I said, I'm not sure bout the spelling.
If any of you want to fix it, go ahead. My pleasure :)
Tapi. Walau apa pun.
Movie/drama English haruslah tak lupa.
My priority is still for CSI Series , Hawaii Five-O , 24 , Rookie Blue , Covert Affairs , Fairly Legal , Law & Order : SVU and few more. Well, favourite channels pun AXN and DIVA :D
Eh mcm byk merapu =='
kthanxbaii <3 !
P/S : Seriously, aku tak sangka kau Playboy. Like seriously ? tawu laa kau HOTSETAP kann :)




2 orang rajin menulis:
oh my pnut..dont dont..haha
@fatin athirah roslan
haha. relax2. tak fanatik punn.
bese2 jee :)
Post a Comment